Pressmeddelande 2015-06-10

Förenade Livs nya hemsida gör försäkringar enkelt

Anmäl skador direkt i mobilen, i datorn eller i läsplattan och få personliga rekommendationer. Tanken bakom nya forenadeliv.se är att en anpassad design och funktionalitet ska ge snabb och enkel service till kunderna.

– Försäkringar kan verka komplexa och svåra att sätta sig in i men vår nya rådgivningsfunktion kommer att underlätta användningen av sajten. Rådgivningen är i dag unik i branschen genom att vi tar det hela vägen och ger en rekommenderad lösning i form av en individanpassad rekommendation, säger Annika Rask, chef Marknadskommunikation.

Nya forenadeliv.se ger kunderna snabb överblick över alla sina försäkringar på Mina sidor. Administrationen av försäkringar underlättas och det går att direkt se sitt eget försäkringsinnehav, få rekommendationer och tydlig försäkringsinformation.

Arbetet med den nya sajten har också fokuserat på att digitalisera flödet för hur en skada ska anmälas. Resultatet är att kunden nu enkelt och snabbt, till och med i mobilen, kan anmäla när något har hänt och på sätt effektivt utnyttja försäkringen.

– Vi skräddarsyr lösningar både för våra kunder och för våra partner. Därför har vi även samarbetat med några av våra stora partner för att hitta rätt funktionalitet när vi nu lanserar vår nya hemsida, säger Annika Rask.

Annika Rask, chef  Marknadskommunikation, Förenade Liv, tel 08-700 43 19
Birgitta Hammarström, presschef Förenade Liv, tel 08-665 0634, 0734-393337