Få hjälp av vår kundservice

Våra försäkringar erbjuds via ditt förbund eller företag. Välj här

Kundtjänst och rådgivning

08 - 700 40 80

Måndag till fredag 08.00–16.30

Mejla oss

Vanliga frågor och svar

Varför har jag fått en faktura av er trots att jag inte har beställt några försäkringar?

Vi försäkrar via fackförbund och företag vilket betyder att du kan vara försäkrad genom din anställning. Du kan enkelt logga in med ditt BankID för att se om du har några försäkringar hos oss eller inte.

Gå till Mina sidor

Vilka försäkringar har jag? 

Bäst koll på dina försäkringar får du genom att logga in med ditt Bank-ID. Då kan du snabbt och enkelt se vilka försäkringar du har.

Gå till Mina sidor

Kan jag betala på något annat sätt än pappersfaktura?

Absolut! Du kan betala med både autogiro och e-faktura. E-faktura anmäler du hos din bank. Autogiro kan du ansöka om direkt här på webben. 

Ansök om autogiro

Jag har råkat ut för en olycka. Nu vill jag ansöka om ersättning för kostnader i samband med detta, hur gör jag det?

Vi beklagar olyckan och hoppas att du mår okej! Du kan enkelt ansöka om ersättning genom att fylla i en ansökan direkt här på webben.

Sök ersättning
"Jag ringde Förenade Liv och fick vård mycket snabbare"

Övriga kontaktuppgifter

Kundservice

Telefon: 08-700 40 80
Fax: 08-700 42 80 
kundservice@forenadeliv.se

Kundservice har öppet mellan 08.00-16.30 varje vardag. 

Kundservice för dig som tillhör 

Unionen: 08-700 42 10
Vision: 08-700 40 70
Kyrkans Akademikerförbund: 08-700 42 15
Förenade Livs seniorförsäkring: 0771-820 820

Postadress

Förenade Liv Gruppförsäkring AB
106 60 Stockholm

Besöksadress

Östgötagatan 90
106 60 Stockholm

Fakturaadress

Förenade Liv Gruppförsäkring AB
Dokumentservice 
106 60 Stockholm

Organisationsnummer 

516401-6569

Kundtjänst och rådgivning

08 - 700 40 80

Måndag till fredag 08.00–16.30

Mejla oss