FTF väljer Folksam

Tillsammans med FTF. Ändra

Vår partner har ordet

Från och med den 1 januari 2018 byter vi på FTF försäkringsbolag, från Förenade Liv till Folksam.

I samarbete med

Logga FTF

Vanliga frågor och svar

Jag har ett förmånstagarförordnande i Förenade Liv. Behöver jag ansöka om ett nytt hos Folksam?

Ja. Förmånstagarförordnandet är specifikt för varje försäkringbolag så kontakta Folksam.

Till Folksam

Jag har ett autogiro i Förenade Liv. Kommer det att avlutas?

Ja. Autogirot hos oss avslutas automatiskt. Sista dragningen sker 29 december.

Behöver jag fylla i ett nytt medgivande för autogiro hos Folksam?

Ja. Medgivande för autogiro är specifikt för varje enskilt bolag. Du behöver ansöka om ett medgivande hos Folksam.

Till Folksam

Varför byter FTF försäkringsbolag för sina medlemmar?

Förenade Liv kommer inte finnas kvar som försäkringsbolag. Därför byter FTF försäkringsgivare för att kunna fortsätta erbjuda sina medlemmar bra förmåner.

Är det någon skillnad på Folksams och Förenade Livs försäkringar?

Kontakta Folksam om du har frågor om de nya försäkringarna.

Till Folksam

Jag har anmält en skada till Förenade Liv. Vad händer nu?

Har du anmält en skada som inträffat före 1 januari 2018 tar Förenade Liv hand om den. Inträffar det en skada före 1 januari 2018 gör du en anmälan här.

Sök ersättning

Jag vill ändra mitt försäkringsskydd. Hur gör jag det?

Är du medlem i FTF kan du göra ändringar i ditt försäkringsskydd hos Förenade Liv fram till och med 31 december 2017.

Är jag försäkrad under övergången från Förenade Liv till Folksam?

Ja. 1 januari 2018 flyttas försäkringarna automatiskt över till Folksam utan något glapp i försäkringsskyddet.

Till Folksam

Jag har betalat försäkringen till Förenade Liv i många år. Får jag tillbaka pengar?

Nej. Försäkringen är inte något sparade utan en riskförsäkring. Ingen ersättning kommer att betalas ut då försäkringen avslutas i Förenade Liv.

Se om du är kund

Du är kund hos oss!

Vänligen logga in för att se ditt försäkringsinnehåll. 

Logga in

Du har inga försäkringar hos oss.

Kundtjänst och rådgivning

08 - 700 40 80

Måndag till fredag 08.00–16.30

Mejla oss

Med ersättningen kan Helena och hennes familj vara tillsammans.