Kundtjänst:
Telefon: 08-700 40 80
Fax: 08-700 42 80
kundservice@forenadeliv.se

Öppettider
:
måndag till fredag
08.00–16.30

Postadress:
Förenade Liv Gruppförsäkring AB
106 60 Stockholm

Kontakta oss du som är

Företag

Organisation

Förmedlare

Press

[Error: No property "MainImage"]

Olycksfallsförsäkring

 

Klicka på frågan för att se svaret.

Kan jag ha flera olycksfallsförsäkringar?
Svar: 

Du kan ha flera olycksfallsförsäkringar. Om du råkar ut för ett olycksfall så betalas kostnaderna ut från endast en försäkring. Får du en bestående invaliditet på grund av olycksfallet betalas ersättning för invaliditet ut från alla dina olycksfallsförsäkringar.

Gäller olycksfallsförsäkringen utomlands?
Svar: 

Försäkringen gäller fullt ut om du befinner dig inom Norden. Är du utanför Norden gäller försäkringen under ett år. Vi rekommenderar då en reseförsäkring eftersom vi inte ersätter kostnader på plats eller för hemresa. De kostnader du får ersätts när du är tillbaka i Sverige. Tänk på att spara originalkvittona.

Vad gör jag om jag råkar ut för ett olycksfall?
Svar: 

Om du råkar ut för ett olycksfall ska du ringa till Förenade Livs kundtjänst på telefon 08-700 40 80.